Šiame epizode aptariame:
- Skirtumas tarp regėjimo ir regėjimo
- Kaip mokomės regėjimo ir kokie veiksniai turi įtakos regėjimo vystymuisi
- Kaip ekrano naudojimo tendencijos veikia vaikų ir suaugusiųjų regėjimą ir smegenų vystymąsi
- Nerimą keliantis vaikų trumparegystės padidėjimas
- Kas yra regėjimo terapija ir kaip ją rasti
- Ar ADHD diagnozė iš tikrųjų gali būti paslėpta regėjimo problema
Rodyti pastabas:
Ei, visi, čia Chrisas Kresseris. Sveiki atvykę į kitą seriją Revoliucijos sveikatos radijas. Ar kada nors pagalvojote apie skirtumą tarp regėjimo ir regėjimo? Tiesą sakant, aš nebuvau anksčiau šio podcast’o.
Kalbėjausi su daktaru Bryce’u Appelbaumu, kuris yra neurooptometrijos pradininkas [and] aistringai atrakinti gyvenimo potencialą per viziją. Jo kompetencija apima regos smegenų reorganizavimą po smegenų sukrėtimo, kad būtų galima grįžti į normalų gyvenimą, ištaisyti regėjimo vystymosi vėlavimus, trukdančius skaityti ir mokytis, ir vizualinių įgūdžių tobulinimą, siekiant pagerinti sportinius rezultatus. Jis taip pat yra ekspertas [on] ekrano naudojimo poveikis [by] vaikams apie regėjimo vystymąsi ir smegenų vystymąsi apskritai. Tarp jų yra stiprus ryšys [attention-deficit/hyperactivity disorder] (ADHD) ir kiti vaikų elgesio ir regėjimo sutrikimai, apie kuriuos aš nežinojau iki šio pokalbio. Vaikų ir suaugusiųjų ekrano naudojimo tendencijose įvyko tikrai susirūpinimą keliančių pokyčių, turinčių įtakos regėjimui ir smegenų vystymuisi. Visa tai aprašėme laidoje, taip pat kalbėjome [the] atsirandantis regėjimo terapijos laukas, kuris gali padėti pakeisti kai kuriuos iš šių padarinių. Tai privalo klausytis tėvai, bet kas [who’s] susiduriantiems su regėjimo ar regėjimo problemomis ir visiems, kurie domisi ryšiu tarp regėjimo ir smegenų vystymosi.
Tai buvo žavingas pasirodymas [and] Aš pats daug išmokau. Į tai tikrai daugiau dėmesio skirsiu savo gyvenime ir toliau dirbdamas su žmonėmis. Taigi tikiuosi, kad jums patiks pasirodymas taip pat, kaip ir man. Pasinerkime.
Chrisas Kresseris: Dr. Bryce’ai Appelbaumai, sveiki atvykę į laidą. Malonu tave turėti.
Bryce’as Appelbaumas: Labai ačiū, kad turite mane. Malonu būti čia.
Kas yra regėjimas ir kuo jis skiriasi nuo regėjimo?
Chrisas Kresseris: Įeikime tiesiai ir pakalbėkime apie skirtumą tarp regėjimo ir regėjimo. Nežinau, ar kada nors apie tai galvojau, ir dirbu sveikatos priežiūros srityje. Įsivaizduoju, kad dauguma pasauliečių apie tai taip pat nepagalvojo. Kodėl tai taip svarbu?
Bryce’as Appelbaumas: Sakyčiau, tu ne vienas. Dauguma akių gydytojų ir gydytojų apskritai yra susitelkę tik į siekį pamatyti 20/20. Tačiau regėjimas yra kur kas daugiau nei tik 20/20 regėjimas. Man patinka regėjimą apibūdinti kaip tiesiog gebėjimą matyti, nesvarbu, ar tai būtų raidės raidžių diagramoje, ar gatvės ženklas, ar tai, ką mokytojas rašo lentoje klasėje. Vizija yra daug sudėtingesnė. Vizija yra visiškai smegenys. Regėjimas yra tai, kaip mūsų smegenys liepia mūsų akims judėti kartu, sutelkti dėmesį ir susilieti, sekti ir apdoroti informaciją. Iš esmės [it’s] kaip mes gauname prasmę iš mus supančio pasaulio ir tada nukreipiame atitinkamą veiksmą. Regėjimo problemos yra smegenų problemos ir [they] yra gydomi ir išvengiami bei išvengiama. Tiek daug sveikatos priežiūros tiesiog žiūri [the] akių ligų, struktūros ir regėjimo įsikišimas, tačiau tikrai turime pažvelgti ir į regėjimo komponentą.
Chrisas Kresseris: Tai žavus ryšys tarp smegenų ir regėjimo. Vienas dalykas, kuris man šovė į galvą jums kalbant, yra tokių dalykų kaip psichodeliniai vaistai įtaka regėjimui. Tai, kaip smegenys apdoroja vaizdinį įvestį, patenkantį per tinklainę, gali visiškai skirtis, kai kas nors vartoja psilocibiną, nei tada, kai jo nevartoja. Man tai atrodo kaip rodiklis, nurodantis, kokį vaidmenį smegenys atlieka apdorojant tą jutimo įvestį.
Bryce’as Appelbaumas: Beprotiška galvoti, bet tiesiogine prasme galime išmokyti savo smegenis kitaip apdoroti pasaulį. Galime lavinti savo smegenis, kaip įsitraukti į periferiją ir būti atviresni tam, kas mus supa. Arba atvirkščiai – užsifiksuoti labiau fokusuotai arba centre. Mes žinome [that in] daug situacijų gyvenime, kai yra stresas iš mūsų aplinkos ir mes prisitaikome prie to streso, vizija gali būti [the] dominuojančią jutimo sistemą, kurią išmokstame vadovauti ir vadovauti [us]taip [that] galime vienu metu integruoti tai, kas yra priešais mus centralizuotai, ir tai, kas aplink mus yra periferiškai, [and] naršydami erdvėje galime būti tikrai įsitikinę.
Chrisas Kresseris: Pora [of] į galvą ateina kiti pavyzdžiai, ir aš manau, kad apie vieną iš jų turbūt daugiau pakalbėsime apie ekranus. Skaičiau tyrimus apie tai, kaip žiūrėjimas į dvimatį ekraną veikia empatijos vystymąsi [in kids]kuris mane žavėjo, bent jau tada, kai pirmą kartą apie tai sužinojau – kad kažkas mūsų regėjimo lauke gali turėti įtakos mūsų gebėjimui įsijausti į kitus žmones.
Bryce’as Appelbaumas: Vystymosi požiūriu, vizija skirta mums įsitraukti į savo trimatį pasaulį ir vadovauti judėjimui. Tiek daug mūsų vaikų pasaulių ir aplinkų yra pažeidžiami įsitraukus į dvimatę erdvę ir neugdant tarpasmeninio bendravimo bei gebėjimo skaityti veido išraiškas ir kūno kalbą. Ten [are] labai baisių pasekmių šio naujo technologijų pasaulio, kuriame mes visi gyvename ir kuris niekur nedingsta, atsižvelgiant į tai, kaip tai daro įtaką socialiniam vystymuisi, emociniam vystymuisi ir, žinoma, regėjimo vystymuisi.
Chrisas Kresseris: Noriu prie to sugrįžti, nes man tai labai rūpi. Tai dažna tema mano podcast’e. Ir sakydamas „tai“ turiu omenyje mūsų santykį su ekranais kaip rūšimi, bet ypač ekranų poveikį vaikams ir vaikystės vystymuisi.
Kitas pavyzdys, kuris man pasirodė, yra galvosūkiai, į kuriuos žiūrite įvairiais būdais ir matote skirtingus dalykus, priklausomai nuo to, kaip į juos žiūrite. Net kai sušvelninate savo žvilgsnį, palyginti su tuo, kad sutelkiate dėmesį į tam tikrą tašką. Įsivaizduoju, kaip jūs kalbate apie tai, kaip smegenys veikia tą vizualinį įvestį ir kaip galime išmokyti save matyti dalykus kitaip, atsižvelgiant į mūsų žvilgsnį ir tai, kaip laikome savo žvilgsnį.
Bryce’as Appelbaumas: Šimtu procentų. Kita paralelė būtų senoji Magiška akis knygose, kur yra du būdai, kaip leisti tam gilumui išryškėti. Galime sušvelninti savo žvilgsnį, kaip jūs pasidalijote, ir įsitraukti [the] periferiją ir nukrypsta akis, beveik žiūrime per puslapį. Tada pastebime, kad kai abi akys dirba kartu, o smegenys įjungia tą jutimo įvestį ir ją filtruoja bei tinkamai apdoroja, iškyla trimatis vaizdas. Arba atvirkščiai, [by] Žvelgiant įdėmiai ir arti bei suartėjus akims, gali atsirasti kitoks efektas. Puiku yra tai, kad išmokę palaikyti gerą ryšį su erdve ir valdyti šias sistemas savo nuožiūra, galite sukurti Magiška akis vaizdas iššoks, o fonas pasisuktų atgal. Arba, jei žiūrite į tai priešingai, atsitinka priešingai, o fonas iškyla į priekį ir [the] vaizdas eina atgal.
Kasdien su mano specialybe [in] regėjimo terapija, mes paprastai dirbame su asmenimis, kurie turi problemų, nesvarbu, ar tai regėjimo vėlavimo [that are] turintis įtakos skaitymui, mokymuisi ir akademikams, arba smegenų sukrėtimo perjungimas po regos centrų [are] nebebendrauja su laikysenos ir kūno centrais, kaip turėtų, ar akių pasisuka, ar tingiomis akimis. Esu tikras, kad galime ilgai pasikalbėti [about] bet kuriai iš šių sričių. Tačiau mes galime išmokti geriau koordinuoti akis, o geresnė akių koordinacija moko, kaip geriau integruoti akis, smegenis ir kūną, o tai svarbu sportuojant ir vairuojant bei tiesiog keliaujant per gyvenimą saugiai ir…